Dag 9 Indonesia

5 mei 2012 - Jogjakarta, Indonesië

Vanmorgen na een sober ontbijt (darmen zijn nog niet hersteld), zijn we om 9 uur weer opgehaald door Yono onze chauffeur.

We zijn toen naar de Prambanan gereden waar alweer hele mooie tempels waren, de ligging is in een heel mooi park, midden in de stad als je het park ingaat overvalt je een geweldige rust

Toe we het park in gingen kregen we een reisleidster wij mee, zij leerde voor de toeristische sector, en wilde ons een rondleiding geven.

Er was een probleem want ook dat complex is niet ingesteld op rolstoelen, zodat wij de buiten route moesten bewandelen, dit ging wel maar met de nodig hobbels en kuilen.

Maar als je wat wil zien moet je er wat voor over hebben, en de reisleidster wij was zo'n lief meisje we hebben er heerlijk mee kunnen praten en hebben van haar veel uitleg gehad.

Ze vond het zo gezellig met ons dat ze graag contact wil onderhouden, dus werden er email-adressen uitgewisseld.

Na ongeveer 2 uur wandelen kwamen we weer bij de uitgang, na eerst nog het park door gewandeld te hebben.

Bij de uitgang stond Yono ons weer op te wachten voor onze volgende toer. Hij heeft ons nog wat tempels laten zien, dat schijnt vroeger een heel complex te zijn geweest, maar door een vulkaanuitbarsting ligt er een gedeelte 700 meter onder het vulkaangesteente bedolven, erg mooi om te zien.

Na deze rit had Yono weer een tour in gedachtenen dat bracht ons bij een dorpje dat midden in YogJakarta ligt van ongeveer 1200 jaar oud.

Hans is met Yono het dorp in gegaan, want er was niet op een rolstoel gerekend, dus ik bleef achter in de auto gelukkig met airco en een goed boek.

Na ongeveer een uur kwamen de heren weer terug, en verraste Hans me met mooie foto's als het me lukt krijgen jullie die ook nog wel te zien.

Toen werd het weer tijd om de inwendige mens te versterken en zijn we lekker gaan eten, ik heb het ook weer geprobeerd want van droog brood kan je ook niet blijven leven.

Na het diner werden we weer naar ons hotel gebracht waar ik nu voor de 2 keer het verhaal probeer te schrijven, want wifi laat wel te wensen over, wat ik een grote ergenis vind, maar dat kan hier gebeuren.

Dit was het weer voor vandaag .

Groeten Hans en Elly

1. Angela & fam:
    5 mei 2012
    Hey Ma,
    Jammer dat de Wifi zo slecht is maar goed dat hoort er bij. We zijn blij dat alles nog steeds goed gaat en jullie het naar jullie zin hebben!
    Tot morgen!
    xx
  2. Marc, Marielle en de kids:
    6 mei 2012
    Hee buurtjes. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En zullen jullie veel foto's maken, want jullie zien zoveel dat je het straks allemaal niet meer weet. Leuk om alle verhalen zo te lezen. Veel plezier nog enne rust af en toe een beetje uit, jullie zijn geen 20 meer hè!!! (hihihi)
  3. Ed.Wijk:
    6 mei 2012
    Hallo Hans, in het zwembad missen ze je al, Annie zei het hoekje onder de douch is zo leeg.
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.Elly maar goed dat je darmen weer in orde zijn, al dat lekkere eten wil je toch niet missen.
    Ben nog even bij Will langs geweest, ze is nog steeds ziek en gaat ook met het reisje naar Den Haag niet mee. Jammer toch.