Dag 8 in Indonesia

4 mei 2012 - Jogjakarta, Indonesië

Daar zijn we weer met een vervolg verhaal.

Een slechte nacht gehad want mijn darmen zijn van slag, dat kan je overkomen in de tropen.
Na een sober ontbijt (droog brood) voor mij, zijn we naar de Borobudur gegaan.
We werden gelijk begeleid door 2 mannen, die Hans wilden assisteren.
Zij wisten wel dat het een hele reis zou worden, na door een groot park te zijn gelopen
kwamen we bij de tempel Borobudur aan.
Het is een mega grote tempel van ongeveer 105 bij 105 meter, een fantastisch bouwwerk.
Ze waren in die tijd wel heel erg goede bouwvakkers, al die torentjes en relieken werkelijk schitterend.
Na een uur zijn we weer naar beneden gelopen, waar we welkom werden geheten door souvenierverkopers.
Je werd er gek van 10 man om je heen die allemaal de goedkoopste souvenirs hebben.
Door de begeleiders zijn we naar het hotel gebracht,wat op het complex van de Borobodur ligt, een goede locatie.
Na een goede fooi gingen de helpers met blijde gezichten weer verder.
Na een poosje op het terras te hebben gezeten werden we om 12 uur op gehaald door Yono onze chauffeur.

Die heeft ons naar de kleinere tempel gebracht (naam ben ik even kwijt) ook daar werd je weer overvallen door souvenierverkopers, je werd er echt gestoord van.
Maar ik kan het wel goed begrijpen, ze willen vanavond allemaal eten.
We later naar een zilversmederij geweest waar ze speciale zilveren sieraden en borden enz. maakten, heel mooi en een priegel werk.

Naast de zilversmederij was een restaurant waar de mannen heerlijk hebben gegeten, ik heb het alleen met wat soep en droge rijst moeten doen, maar dat voelt wel beter.
En inmiddels is het weer een klein beetje gaan regenen, je spoelt zowat van de straat.
Rond 5 uur zijn we bij ons hotel aangekomen waar we 3 nachten blijven slapen.
Ik zit nu in de lobby mijn verhaal te schrijven,want op de kamer is er geen free Wifi.
Zo dit was het weer voor vandaag tot morgen.

Groetjes Hans en Elly

1. Angela & fam:
    4 mei 2012
    Haha het is wel vreemd hoor om 15.00 geen moeders op facetime! Jammer van je darmen maar ja ook dat hoort er een beetje bij toch? Jullie gaan zo onderhand ook weer terug richting Jakarta of niet? Nou geniet en hopelijk tot binnenkort op facetime.
    Groetjes van iedereen hier xxx