Dag 27 Canada

16 juli 2012 - Truro, Canada

Hallo luitjes,

Hier zijn de nomaden weer voor een van de laatste verslagen. We zijn vanmorgen naar de Magnetics Hill geweest. De Magnetics Hill is sinds de jaren 1800 een bijzondere plek. Aan de voet van de heuvel haalt de heuvel vreemde dingen uit auto's rijden zomaar uit zich zelf de heuvel op. Er was iemand die het uitprobeerde in de jaren 1933 hij zette zijn auto in de neutraalstand stapte uit zijn auto en de auto begon langzaam de heuvel op te rijden en begon steeds sneller te rijden tot dat hij boven op de heuvel weer stopte. We waren al een keer bij de Magnetics Hill geweest maar wilde het nog eens meemaken.

Het is een bijzondere ervaring als je in de auto zit en hij staat in de neutraalstand en de auto begint opeens te rijden eerst langszaam en dan steeds sneller tot boven op de heuvel en dan stop hij ineens. Ik heb het op youtube gezien met een bal die uit zichzelf de heuvel op rolde en boven aan de heuvel stil bleef liggen. Het was weer leuk om mee te maken.

Daarna zijn we weer wat dichter naar Halifax gereden, weer de afwijkende route natuurlijk.

We waren even de weg kwijt en keken op de map, stopt er een man met zijn auto. Zijn jullie verdwaald en waar moeten jullie heen? En zo werden we weer onder begeleiding naar de highway gebracht. Zo behulpzaam zijn ze hier.

Dus toen zaten we weer een stukje op de highway en hebben de volgende afslag genomen want we houden niet zo van de highway. En toen reden we langs de kust weg met mooie heuvels en boeren bedrijven. En zo kwamen we in Truro terecht waar we een motel hebben gezocht en waarna we naar een shoppingmall zijn gegaan om wat inkopen te doen en wat te eten.

En nu zitten we lekker te luieren in ons motel. Morgen gaan we echt naar Halifax wat nog zo'n 100 kilometer hier vandaan is. Het weer laat het ook een beetje afweten, we hadden vanmorgen onze eerste regenbui sinds we Vancouver hebben verlaten. Het is hier nu 25 graden maar we vinden het nu fris. We zijn erg verwend de laatste maanden, maar we hopen dat het goede weer met ons mee reist.

Groetjes Hans en Elly

1. Ed.:
    18 juli 2012
    Hallo Hans en Elly, ik heb genoten van jullie verslagen en ben ook een beetje met jullie meegereist . Hier is het nog steeds een beetje somber weer, maar dat komt natuurlijk omdat we treuren dat jullie er niet zijn. Volgende week geven ze beter weer op, dat werd ook tijd. Coor van het zwemmen gaf vanmorgen door dat de voorsitster Lena van Damme overleden is, Elly je kon het nogal goed met haar vinden, daarom vermeld ik het bericht. Ik wens jullie de laatste dagen van de reis het allerbeste toe en zie jullie spoedeg terug. Groetjes van Ed.