De laatste dag in Canada

17 juli 2012 - Halifax, Canada

Hallo lezers,

Vandaag is het onze laatste dag van onze 12 weken durende vakantie, het is jammer dat het einde nabij is we hadden wel door willen gaan. Dus vanmorgen zijn we op pad gegaan in Truro naar de Salmonriver. De Salmonriver heeft 2 maal per dag een golf van water van wel anderhalve meter hoog die dan de rivier instroomt (mijn oom noemt het de Choclat River). Omdat de bedding van de River uit roodbruine ondergrond is lijkt het net of er een golf van chocolade aan komt stromen. De tijd dat de stroom zou beginnen was om 12.15 uur. We zijn eerst op een ander punt gaan kijken en daar was de river omdat we zo vroeg waren en daar zag je de River al beginnen te stromen. Op de foto's kan je zien hoe hoog het water 2 maal daags komt.

Later zijn we weer naar ons eerste punt terug gereden, toen we daar aan kwamen was het al heel erg druk. Het is echt een toeristische attractie, het is ook speciaal om te zien. Het was voor ons de tweede keer, maar het blijft een mooi gezicht als je de River vol ziet stromen.

Het volstromen van de River duurt ongeveer anderhalf uur, dus we hadden mooi tijd om van het goede weer te genieten. Er waren allemaal banken geplaatst langs de River, dus iedereen kon van het spektakel genieren.

Toen bijna iedereen was opgestapt zijn we ook maar vertrokken, want we moeten toch naar Halifax vandaag. Daar zijn we rond vijven bij het vliegveld in een hotel neergestreken om van de laatste uren te genieten. Nou ja genieten, de koffers gereed maken voor vertrek naar Holland. Niet te veel handbagage anders moet Hans te veel sjouwen en hij zit tenslotte in de fut dus moeten we hem niet te veel vermoeien.

Zo we hebben net ons galgenmaal naar binnen gewerkt en nemen zo een douche en zijn weer fris voor de nacht. Morgen horen jullie nog hoe de vlucht is verlopen en of we in Holland zijn aangekomen. Bedankt allemaal voor het lezen van onze belevenissen en hopen dat jullie er van hebben genoten en tot ziens.

Groeten Hans en Elly

1. Wim:
    18 juli 2012
    Jullie zijn weer van harte welkom in t'geite durp or
    Goede vlucht en we horen en zien jullie.

de Grootenboertjes
  2. Marc, Marielle en de kids:
    18 juli 2012
    Een hele fijne reis en tot na onze vakantie....