Dag 9 Canada

29 juni 2012 - Lloydminster, Canada

Hallo,

Ween stukje verder met onze reis, al gaat het hier niet zo snel. Eer dat je hier bij een andere plaats bent ben je al een honderd of honderdvijftig kilometer verder.

Vanmorgen zijn we naar Elk Islands geweest, dat is een Nationaal Park op zo'n 40 kilometer voorbij Edmonton. Zo dichtbij de stad en dan zo'n mooi park in de buurt. We waren nog maar een tien minuten in het park of we moesten een stop maken, er kwam een grote bizon aan gelopen op de autoweg. Wat een vreselijk groot beest is dat als je hem op je auto af ziet komen, dat is toch wel even schrikken.

Verder heeft het park mooie meren, we hebben veel vlinders gezien, een paar beestjes die lijken op een eekhoorn. Later kwamen we in het park een gezin bizons tegen, die liepen er gezamenlijk te grazen.

Het weer is ons vandaag ook goed gezind vandaag, het was ongeveer 24 graden en de hele dag zon. Dat mag ook wel na de vele regen die we hebben gehad.

Het park viel ons een beetje tegen wat het spotten van dieren betreft, maar we waren nog maar net het park uit of we zagen langs de snelweg weer een hert lopen. Maar die schrikken dan zo van je dat het niet mogelijk is om een foto van ze te nemen.

We zijn nu weer verder aan het reizen richting Prince Albert en Saskatoon, waar we weer een paar parken hopen te bezoeken

Het landschap is nu geen bergen en haarspeldbochten meer maar vlakke akkerlanden, dat een beetje glooiend is en vreselijk uitgestrekt.

We hebben weer een lekker motel gevonden, er is gelukkig keuze genoeg, dus we hoeven niet in de auto te slapen. En morgen kijken we wat de dag voor ons in petto heeft.

Groetjes