Dag 8 Canada

28 juni 2012 - Ford Lake, Canada

Hallo allen,

Hier zijn we weer met een nieuw verslag. Vanmorgen zijn we om half 10 uit ons motel vertrokken. Blij dat we daar weg zijn, maar ja we moesten toch slapen. We zijn richting Edmonton gereden, een rit van ruim een uur, op de kaart lijken het allemaal kleine stukjes, maar daar vergis je je flink in.

Onderweg hadden we een chauffeur voor ons die ineens op zijn rem ging staan. We kwamen uit bij een van de grootste shopping malls van de wereld, en dat wilden we weleens zien. Het is immens groot, ze hebben er een zwembad, midgetgolfbaan , ijsbaan een kinderspeelparadijs en tal van winkels en eet gelegenheden. Je keek er je ogen uit, je had er 64 ingangen, dus was het wel oppassen waar je de auto parkeert. Stel je voor dat je je auto niet meer kan vinden. Dus daarmee kan je een voorstelling maken van het formaat shopping mall.

We hebben onze ogen uit gekeken zoveel als er te koop is, en een massa mensen die er aan het winkelen is. Je vraagt je af of er ook nog mensen werken, ja jullie maar dat weten we al. Toen we alles een beetje hadden gezien zij we naar de uitgang op zoek gegaan. Gelukkig hadden we goed opgelet en de auto vrij snel gevonden.

Op weg naar Fort Saskatchewan zat er een auto voor ons die ineens begon te remmen. Wij zeiden al tegen elkaar weer zo'n idioot die voor niets op de rem gaat staan. Toen we verder reden zagen we dat de auto niet voor niets had geremd. Er liepen in de berm namelijk een hert met een jonge te grazen. Stel je toch voor midden in de stad langs de weg prachtig om te zien .

Daarna zijn we richting Ford Saskatchewan gereden, dat ligt niet zover van Edmonton af. Daar hebben we een motel genomen wat er fris en goed uitzag. Zonder het gemeld te hebben kregen we een invalidekamer. Dat is voor mij wel wat gemakkelijker i.v.m. douchen en de kamers zijn meestal wat ruimer.

Na het eten hebben we de route weer uit gestippeld en zijn naar ons mandje gegaan.

Groetjes Hans en Elly