Dag 10 Canada

30 juni 2012 - Prince Albert, Canada

Hallo lezers,

Wij zijn vandaag weer een ritje wezen maken, deze keer ging het van Lloydminster naar Prince Albert. We zijn eerst naar North Battleford gereden naar een hermitage en farm museum. Daar hebben we oude auto's, gereedschap en oude huizen bekeken, er was alleen niet zo op invalide mensen gerekend. De weg was zanderig en niet goed begaanbaar, verder was het wel een aardig museum. Maar na een uur hadden we het wel gezien. Dus besloten we om naar Prince Albert te rijden om er dan maar een rustige dag van te maken, het was ongeveer 215 kilometer rijden. We kwamen om een uur of drie in Prince Albert aan, dat was toch wel heel erg vroeg. Zullen we dan toch nog een paar uurtjes naar het Nationale Prince Albert Park gaan? Dus togen we naar het park, maar dat viel erg tegen, want de weg bewijzing laat hier wel te wensen over. Maar na een keertje vragen zaten we dus wel op de goede grevelweg.

We reden zo ongeveer een 25 kilometer en dan moest het park er zijn, maar niet bij ons hoor!! We hebben nog een paar afslagen genomen inmiddels was het al half 5 geworden, maar opeens hadden we het park gevonden. Blij togen we het park in voor deze keer was er geen parkwachter die ons een kaartje aanbood.

Maar na een paar weggetjes te zijn ingeslagen was het voor ons afgelopen, je kon alleen wandelen of met je boot het meer op. Wij dus maar weer een andere weg geprobeerd, daar kwamen we een hert tegen die liep te grazen, en later zagen we ook een eekhoorn rennen. En de grevelweg liep maar verder en verder naar het noorden. Op een moment zagen we een kleine zwart beertje rennen, dat hadden we hier helemaal niet verwacht.

Maar het was inmiddels 6 uur geworden en we waren dus gewoon verdwaald in de rimboe je kom er niemand tegen. En de weg had geen afslagen en ging maar steeds naar het noorden, we zagen wel borden met 10, 20, 30, 40, 50 km maar geen betekenis ervan. Na het bord 50 km besloten we toch maar om te keren en de weg terug te volgen. Gelukkig stond er even later een man bij zijn auto, dus wij de weg gevraagd. We zaten op de goede weg die we 50 km moesten volgen en dan zouden we op de snelweg terecht komen. Wat waren wij blij zeg, ik zag ons al de nacht in de auto doorbrengen.

Gelukkig klopte het verhaal van de man en kwamen we op de snelweg terecht, alleen naar Prince Albert was nog160 kilometer verder weg. Maar we kwamen om 9 uur in het stadje aan, en we konden geen motel vinden, zaten we weer op de verkeerde weg. Dus na weer een keer vragen vonden we dus een motel. Daarna nog even snel wat eten, want dat was er door het verdwalen bij ingeschoten.

Nu zitten we nog even na te puffen van de spannende middag, en hopen dat we geen nachtmerrie's krijgen.

Groetjes Hans en Elly