Dag 7 Canada

27 juni 2012 - Entwistle, Canada

Hallo,

Na een goed nachtrust zijn weer lekker met onze tocht begonnen. We zijn vanmorgen uit Radium Hot Springs vertrokken naar National Park Kootenay. We waren alleen vergeten te tanken dus moesten we weer even terug naar de stad, dat kan je beter doen dan zonder brandstof staan.

Toen we voor de tweede keer in het park aankwamen werden we verrast door een Bighorn Sheep, die liepen heerlijk te grazen langs de weg. Dus wij even stoppen en een foto schieten. Ze waren helemaal niet onder de indruk van ons ze graasden rustig verder.

Daarna reden we weer verder langs de weg liep een snel stromend beekje met kristal helder water, schitterende bergen met sneeuw op de top. Toen kwamen we bij een meertje, het is allemaal even mooi dode bomen vallen om en op de omgevallen boom groeit weer een nieuwe boom. Wat is de natuur toch verschrikkelijk mooi.

Verder op kwamen we een hert tegen, die was alleen sneller dan mijn camera. Na dit gebeuren hou ik mijn camera in aanslag. Het park loopt van Raduim tot aan Banff en Lake Louise toe. Maar zover gaan we niet, want daar zijn we al een keer geweest. Toen we weer verder reden hadden we weer geluk met spotten toen was het de beurt van een eekhoorn, ook die was weer te snel voor me.

Wij weer netjes doorgereden en proberen goed op te letten met goed resultaat, want Hans moest ineens van mij remmen want ik zag een mooie lopen. Daar kon ik dus een plaatje van schieten helaas liep hij wel steeds verder van ons vandaan. Later naderde we het einde van het park.

Toen was het ook weer tijd om een motel te zoeken, bij het eerste motel hadden we geen geluk. Het was helemaal vol geboekt, dus maar weer verder gereden.

Het volgende motel was verschrikkelijk duur dus dat hebben we ook niet gedaan. En nu zitten we in een wat minder motel, want alles is vol geboekt. Er schijn hier iets te doen te zijn voor truckchauffeurs. Dus moeten we het vandaag maar voor lief nemen.

Daarna hebben we weer eens Chinees gegeten en zitten nu op de kamer om onze volgende dag voor te bereiden.

Groetjes Hans enElly