Dag 6 Canada

26 juni 2012 - Radium Hot Springs, Canada

Goedemorgen,

Wij zijn vandaag met frisse moed aan onze reis begonnen, eerst de auto vol tanken want je moet er niet aan denken dat je in de bergen zonder brandstof staat. Hans is nogal makkelijk wat dat aan gaat. Maar de tank zit vol en daar gaan we dan.

Van Grand Folks zijn we naar Castelegan gereden, vandaaruit naar Creston waar we met de veerboot over de Kootenay rivier richting Balfour. Leuke rit met de veerboot die er drie kwartier over deed, en een schitterend uitzicht over de rivier. Het is alleen jammer dat de rivier zo uit haar oevers is getreden. Gelukkig is ook de zon vandaag van de partij na al de regen die we hebben gehad.

Toen zijn we van Balfour naar Kimberley gereden waar we een stop hebben gemaakt om de inwendige mens tevreden te stellen. Na ons buikje vol te hebben gegeten zijn we onze tocht weer gaan vervolgen. Van Kimberley ging de weg naar Canal Flats.

Van Canal Flats zijn we naar Radium Hot springs gereden, waar we hebben ingecheckt in een motel. We hebben vandaag een mooie rit gereden en hebben veel wild rivier water gezien. Vele verschillende bergen en dalen. Soms waan je je alleen op de wereld, je rijdt daar helemaal alleen en komt soms een auto tegen.

Wat wel mooi is dat we een paar herten hebben gespot en tweemaal een coyote, je rijd ook door de wildparken heen. Het is geweldig als je dan zo'n dier ziet lopen, alleen jammer dat je niet zomaar boven op de rem kan gaan staan om een foto te nemen. Dan ben je meestal te laat om er een te maken, want ze zijn wel erg schuw.

We houden nu een rustige avond want morgen moeten we weer verder met onze reis.

Groetjes Hans en Elly