Dag 5 Canada

25 juni 2012 - Grand Forks, Canada

Hallo daar,

Vanmorgen zijn we weer aan onze volgende etappe begonnen. Het is de bedoeling dat we van Kamloops naar Golden gaan, dan naar Lake Louise en daarna na Edmonton. Ik denk niet dat we dat op een dag zullen redden, maar we zien wel. Richting Revelstoke kregen we borden weg afsluiting, maar niet waar dus we hebben de weg vervolgd. Tot we dus echt niet meer verder konden. Er was namelijk een mudsliding en die blokkeerde de weg, we moesten om rijden. Er werd ons verteld als we die en die weg namen we ook niet verder konden want ook daar was een mudsliding. We moesten 210 km terug rijden om weer verder met onze tocht te kunnen. Dus we hebben eigenlijk meer in de auto gezeten, en tweemaal de mooie omgeving gezien. Dan baal je wel als zoiets gebeurd, maar het is te gevaarlijk om risico's te nemen. Dus hebben we braaf om gereden.

's Middags zijn we een restaurant in gestapt, het duurde drie kwartier eer ze een tafel voor ons hadden. Toen we eindelijk zaten hebben we ook nog een poosje moeten wachten, maar het eten was het wachten waard. Het koste ons ook weer bijna twee uur, dus we hadden niet veel geluk vandaag.

De andere route die we toen moesten volgen was van Salmon Arm richting Kelowna en dan naar de oude hoofdweg richting het oosten. Waar we in Grand Forks een motelkamer hebben we genomen.

Al met al was het niet zo'n geslaagde dag met veel onnodige kilometers. Morgen hopen we meer geluk te hebben.

Groetjes Hans en Elly