Dag 4 Canada

24 juni 2012 - Kamloops, Canada

Hallo daar,

Zo we zijn vandaag op weg naar Halifax, ligt ongeveer 8000 km verder op dus hebben we nog even te gaan. We zijn om 10 uur vertrokken en het weer was ons vandaag goed gezind.

Van uit Vancouver zijn we oostwaarts gereden richting Hope, waar onze lunch gebruikten. Daarna ging de tocht door de bergen, het uitzicht was adembenemend, de bergen waar de wolken half overheen hingen dan weer zon dan regen je had in een uur allerlei verschillende weersgetijden. In het dal een brede wild stromende Fraser rivier. Onder weg nog gestopt om naar de Highland Valley Copper te kijken dat is een mijn die gestart is in 1962 het was een low gradé High volume mine. Interessant om te lezen en om de open mijn te zien .

Van daaruit zijn we richting Kamloops gereden waar we om 18.03 uur aankwamen. Nadat we een motel hadden gevonden werd een restaurant aan bevolen, dus wij op reis  de eerste afslag gingen we verkeer en Hans bleef maar rijden, dus waren we verdwaald. Dus moesten we iemand vragen waar we heen moesten, de man vond het moeilijk uit te leggen dus reed hij ons naar het restaurant. Nu begrepen we waarom hij het niet kon uitleggen want het was een flink eind weg. We bedankten hem hartelijk en genoten van onze maaltijd, die was gelukkig erg goed. Stel je voor dat je verdwaald en aan het eind nog een slecht restaurant treft. Daar vroeg Hans om een plattegrond, we wisten de naam van ons motel niet meer maar konden op de kaart wel ongeveer uitleggen waar ons motel was. Er was een vriendelijke klant die ons helemaal begeleidde tot we weer bij ons motel aankwamen. En het was echt een heel eind rijden. Wat een lieve mensen zijn er toch op de wereld, en dat je er twee binnen een paar uur ontmoet is helemaal geweldig. We waren wel blij dat we weer voor de deur van ons motel stonden, ik had wel verwacht dat ik in de auto moest slapen omdat we verdwaald waren. Maar het geluk was met ons.

En nu gaan we onze reis weer verder voorbereiden, en hopen dat we morgen weer niet verkeerd rijden.