Dag 3 Canada

23 juni 2012 - Vancouver, Canada

Vanmorgen een beetje uitgeslapen, want oom en tante moet je ook een beetje rust geven. We kwamen om 11 uur bij hun aan en ze zaten al vol ongeduld op ons te wachten. Waar blijven jullie was het eerste wat ze te zeggen hadden, we willen graag met jullie naar de stad.

Dus besloten we om maar gelijk met de skytrein naar de stad te gaan, want koffie drinken kan je overal. Wij met de skytrein naar de stad, dat gaat vlugger als met de auto, en het kost geen parkeer ongemak en geld. We zijn naar de cruiseterminal gegaan daar was ook de Olympische torst van de Olympische spelen in Canada. Er was heel veel veranderd sinds we er de laatste keer tien jaar geleden waren. Het was alleen jammer dat de regen de boel verstoorde. Dus zochten we een mooi plekje op om koffie te drinken en wat te eten. Daarna zijn we naar het casino geweest, oom en tante gaan elke week  een gokje wagen dus moesten wij ook een gokje wagen. Alleen zijn wij geen goede gokkers, we hadden alleen verlies, maar ja je kan ook niet alles hebben. We besloten om ook maar in het casino te eten dan hoefde we dat thuis weer niet te doen.

Na het eten zijn we in de stromende regen naar huis gereden met de skytrein, waar we gezellig hebben na gepraat. Neef Robert kwam ook nog even en vertelde over zijn jacht. Hij gaat elk jaar op jacht om een hert of eland te schieten, elk jaar heeft hij geluk,en de vriezer vol vlees. Een keer liep hij in de bossen en dacht ik zal eens even achterom kijken, liep er een beer achter hem aan gelukkig kon hij op tijd weg komen. En hij gaat nooit zonder geweer de bossen in. Na de leuke verhalen hebben we afscheid van de familie genomen, ze waren heel blij en gelukkig dat we ze zo verrast hadden daar hadden ze nooit op gerekend, want vroeger kwamen er veel familie op bezoek maar nu zien ze niemand meer. Ze waren dus blij dat er toch nog iemand aan hun dacht.

Afscheid nemen als je oud bent is erg moeilijk, maar ze waren heel gelukkig met ons. Daarna gingen we naar ons hotel, morgen gaan we aan onze reis naar Halifax beginnen.

Groetjes Hans en Elly

1. Ed.:
    24 juni 2012
    Hallo Elly en Hans, Ik kan me voorstellen dat jullie familie het leuk vindt om jullie weer eens te zien. In het zwembad vragen ze hoe het met jullie gaat? Als ik dan vertel dat jullie 3 maanden weg blijven kunnen ze aleen zeggen, dat zal wel wat kosten. Van de gemeende Stellendam kregen we een voorlichting dat het zwembad tegen kerst voor ongeveer 4 maanden dicht gaat. We werden wel getroost met heerlijk gebak, en dat ging er goed in. Groetjes van Ed.
  2. Marc, Marielle en de kids:
    24 juni 2012
    Hee ouwe vakantiegangers. Fijn dat alles zo'n beetje verloopt volgens planning. Maar jullie moeten die ouwe mensen niet zo laten schrikken, wel echt leuk voor ze. Nou hier alles goed, geen spannende dingen te vertellen. Nou lekker nog genieten en de groetjes uit Melissant.