Dag 28 Indonesia

27 mei 2012 - Adelaide, Australië

Goedemorgen allemaal,

We hebben vanmorgen vroeg ontbeten, want we hebben een drukke dag voor de boeg.

Nog even mijn verhaal schrijven en dan wachten tot Calvin en Jolly er zijn en dan kunnen we naar het vliegveld voor het volgende deel van onze wereldreis.

Daar zijn Calvin en Jolly dus we kunnen gaan, werden uitgezwaaid door het hotel personeel en gaan richting vliegveld. Onderweg veel gelachen en gevraagd of ze blij waren om van ons af te zijn maar ze hadden veel geleerd van ons maar waren wel een beetje geschrokken van Hans toen hij boos was. Maar het boos zijn van Hans duurt vaak maar even, als hij heeft gezegd want hem dwars zit is het weer goed. En ze hadden wel veel plezier met ons gehad.

Zo het vliegveld komt in zicht en het afscheid valt zwaar, maar aan alles komt een eind dus ook aan dit gedeelte.

We zijn nu op het vliegveld maar zijn veel te vroeg, dus werden we naar boven begeleid daar konden we nog wat gaan drinken. De kruier bleef bij onze koffers en wij naar boven, daar keken we wat rond en voordat we besloten wat we wilden doen kwam er een man naar ons toe.

Hij vroeg of hij ons kon helpen, maar dat was niet nodig dus een praatje, waar gaan jullie naar toe? O, Australië, daar ben ik ook geweest, en waar komen jullie vandaan, Holland ik heb daar familie mijn moeder woonde vroeger in Leiden, de man vroeg of we wat wilde drinken wij met hem mee, kwam er een meisje onze thee brengen, onder het praten kwam er iemand om de man zijn handen te masseren, er werd gevraagd of ik dat ook wilde, dus ook hij ook bij mij aan de slag.

Hij vertelde dat mijn nieren goed werkten, dat mijn lever goed werkte, dat mijn hart goed werkte (dus ik heb toch een hart hihi), en mijn maag was een beetje van slag want ik eet niet op tijd, en het klopte wel want we hebben rare dagen achter de rug.

Op een moment zei de andere man hij schijnt een belangrijk iemand op het vliegveld te zijn of hij onze tickets mocht zien,maar die hadden we nog niet, dus Hans met hem mee en binnen 5 minuten kwamen ze terug met de tickets. Even later moest ik naar de dokter voor een saftycheck want ik ben invalide, dus pols gevoeld en toen wilde ze de bloeddrukmeten maar dat vind ik niet zo fijn want dat doet heel zeer i.v.m. mijn dikke armen maar de dokter zou het snel doen, ik zei als het zeer doet sla ik, hoe vaak  ga je dat doen, ligt er aan hoe zeer het doet iedereen in een deuk.

Alles was in orde. We hebben afscheid van iedereen genomen en wachten bij de gate. Dit was het voor vandaag, tot morgen.

Groeten Hans en Elly

1. Ed.Wijk:
    27 mei 2012
    Hallo beiden,Nou Indunesie was een hele toer, leek mij ook behoorlijk vermoeiend. Ben benieuwd wat er in Australie volgd.
    Ik hoorde dat de SWO met de fietstour naar Middelharnis is gereden en hebben daar om 9 uur een ontbijtje genomen. Daarna zijn ze via een andere route terug naar Ouddorp gegaan en hebben daar bij een nieuwe theetuin koffie gedronken met zelf gemaakte aardbeientaart. Het was een leuke dag, hoorde ik ze hebben 35 kilometer afgelegd. Zelf ben ik naar de Floriade geweest en naar de Japanse tuin in Den Haag. We hebben nu hoog zomer weer en dat met Pinksteren. Gr.v.Ed.