Dag 27 Indonesia

23 mei 2012 - Manado, Indonesië

Goedemorgen,

We zijn vandaag weer aardig fit, dus kunnen we er weer op uit. We gaan vandaag naar een vulkaan meer dat drie kleuren water heeft, ben erg benieuwd

Om 10 .00 uur zijn we vertrokken, het is weer een mooie zonnige dag en we hebben er weer zin in. Het is ongeveer een uur rijden door de mooie omgeving met wuivende palmen, dat zullen we wel gaan missen. Na een uur kwamen we er aan een heerlijke rust overvalt je het meer is een oude krater geweest die door de jaren heen is dichtgeslipt. Het ruikt er naar zwavel en als je er een poosje ben raak je er aan gewend.

Maar het is echt schitterend het heeft een blauwe, groene en grijze kleur heel apart, en dan de palmen en de bergen op de achtergrond een plaatje. Het meer ligt bij het plaatsje Tomahon, na een poosje zijn we weer verder gereden.

We zijn nu onder weg naar Watubinweten, daar ligt de krachtige steen, we kwamen daar na een half uurtje aan en waren de eerste mensen. Jonge Arie zat te wachten op een bankje en we kregen een hand. Hij herkende ons nog van de vorige keer, onze Australische vriend was er niet, dus hebben we hem even gebeld. We hebben een poosje bij de steen gezeten er is daar zoveel energie m'n handen gingen er van trillen, je voelt je daar heerlijk tot rust komen. Zwaluw nestje in het dak boven de steen. De zwaluwen vlogen heen en weer, de krekels deden ook hun best. Hendra  was ook naar ons toegekomen, hij had ons al eerder verwacht. Na wat gepraat te hebben moest Hendra even weg wij zaten bij de steen met zo'n 10 mensen toen er een vlinder kwam aan vliegen van ongeveer 10 cm en die landde boven op mijn  hand schitterend, maar voordat we een foto konden nemen was hij alweer vertrokken erg jammer was dat.

Na een poosje kwamen er meerder mensen en werd er een geest op geroepen, de man die de geest op riep veranderde helemaal en kreeg een krakende oude stem, terwijl hij rond de veertig moet zijn er werden zieke mensen naar beneden geroepen en die werden behandeld. De man die veranderde had 8 helpers bij zich er werd een ritueel opgevoerd, en de opo en helpers dronken een speciaal drankje en rookten wat, en toen ging iedereen weg naar de waterval die ook geneeskrachtig is. Ik ben zelf ook beneden bij de steen geweest een heb mijn wens gedaan. Je voelt de energie van de steen door je lichaam stromen, na afscheid van Hendra te hebben genomen zijn we weer vertrokken. De tijd gaat snel, het was inmiddels al drie uur, onderweg gingen we wat eten, dus Calvin reed ergens heen, ik dacht gaan we naar een voetbalveld, maar het was een restaurant over een grote vijver, prachtige lokatie. Daar hebben we vis gegeten je kon er niets anders dan vis krijgen, de kip was uitverkocht. Dus dan maar vis, in de vijver krioelde het van de vissen die dus later op de barbeque terecht komen, dus vis smaakte goed en de kop en graten werden weer aan de vissen gevoerd. Ze vlogen er als gekken op af, daarna zijn we naar het hotel gegaan want morgen gaan we naar Australië. Dus koffers pakken en zorgen dat we alles bij elkaar hebben.

Nog de reisblog bij werken en dan slapen, morgen hebben we weer een lange trip.

Welterusten en tot in Australie.

Groeten Hans en Elly

1. Angela & fam:
    23 mei 2012
    Hey luitjes!
    Als het goed is zitten jullie inmiddels op een van de vele vliegvelden die jullie de komen de dag(en) gaan zien. Het zal wel een cultuurschok zijn om weer in een verwesterd land te zijn. Hoop jullie morgen op je nieuwe stek weer te spreken, maar voor nu succes met reizen! Xxx