Dag 24 Canada

14 juli 2012 - Saint-Paul, Canada

Hallo Hollanders,

Hoe is het met de kaaskoppen? Ik hoop dat jullie nog wel tegen een grapje kunnen  anders zal het niet mee vallen voor ons als we terug zijn. Maar nu geen gezeur en gaan we verder met ons verslag.

We zijn vanmorgen weer vanuit Sorel verder gereden langs de Laurence River die we al een tijdje volgen vanaf Kingston. We zijn langs de rivier gereden en kwamen in het stadje Nicolet aan. Daar zijn we gestopt om de Nicolet Catedral te bezichtigen. De Catedral was in 1885 gebouwd en is 4 maal herbouwd. De eerste keer was de constructie verkeerd en moest het herbouwd worden, de tweede keer was het bijna herbouwd en door slechte materialen terziele gegaan de derde keer werd de Catedral verwoest door brand, de Catedral werd in 1906 ingehuldigd en werd in 1955 weer verwoest door een mudsliding. En werd in 1961 herbouwd onder architectuur van Gerard Malqouin. Het is de grootste glazen raam van 50 meter lang en 21 meter hoog ter wereld. De Catedral heeft een goede akoestiek en is een mooi bouwwerk, zeker door de glas en lood formatie die is gemaakt in Parijs en is vervoerd naar Canada in 9000 delen.

Na dat we goede informatie hadden gekregen zijn we weer verder getrokken langs de Laurence River richting Boischatel waar we de watervallen hebben bewonderd. Ze zijn niet zo indrukwekkend als de Niagara watervallen, maar opzich ook mooi. Na daar een  poosje in het zonnetje te hebben gezeten zijn we weer op zoek gegaan naar een bed. Dat is wel elke dag opletten het ene moment zie je er talloze en als je ze nodig hebt zie je ze niet. Maar het is ons weer gelukt en nu zit Hans te bubbelen in het bubbelbad en ik ben weer leesboek voor jullie aan het verzinnen.

Groetjes Hans en Elly

1. Marc, Marielle en de kids:
    15 juli 2012
    Hee buurtjes. Jullie vroegen hoe het hier is, nou hier is alles goed op het weer na. Het lijkt wel herfst, dus wat dat betreft kunnen jullie beter daar blijven. Het was al even geleden dat ik jullie blog had gelezen dus vandaar nu pas de reactie. Maar ik begrijp dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben en eigenlijk nog niet terug willen. Het klinkt ook wel erg goed allemaal, maar ja aan alles komt een eind jammer genoeg. Maar geniet er nog maar lekker van hoor, dan zien we jullie na onze vakantie. Gr. de buurtjes....