Dag 25 Canada

14 juli 2012 - Edmundston, Canada

Hallo allemaal,

Hier wij met zijn tweeën nadat Hans vanmorgen was uitgebubbeld zijn we in de auto gestapt om eens het noorden van Canada te bekijken. We zijn van Baie Saint Paul naar Saguenay gereden. Een hele mooie rit vol met haarspeldbochten, bomen, meren en kleine watervallen. Vandaar ging de rit naar Tadoussac toen met de veerboot over de Saguenay River naar Balei Santé Catherine. Heerlijk zo'n boottocht en wat is het toch mooi hier. Vandaar naar Saint Simeon waar we weer met de veerboot moesten.

Deze keer moesten we anderhalf uur wachten eer we konden inschepen. Wachten duurt erg lang als je verder wilt reizen, maar na anderhalf uur was het eindelijk zover. En kon de tocht naar Riviere-du-Loup beginnen. Het is een tocht van ruim een uur maar met mooi weer is het lekker varen. Alleen stonden we met de auto vooraan op de boot en de lift was achteraan dus dat was met de rollator een aardig eindje lopen. Maar met een bak koffie in het vooruitzicht was dat wel te doen.

Het was een mooie rit langs allemaal eilandjes en met de koffie en wat te eten lukte de tocht aardig. En het uitzicht was natuurlijk schitterend. Om kwart voor vijf naderde we Riviere-du-Loup dus dat was met de lift naar de auto toe. Maar alles was volgebouwd met auto's dus er was geen plaats om met de rollator te lopen. Dus dat was even flink tobben maar na het ruim te hebben doorgewaggeld kon ik even op een klein stukje met de rollator gaan zitten.Toen hadden we nog een probleem ik kon niet in de auto komen want de deur kon niet ver genoeg open. Maar ook dat werd even later opgelost onze auto mocht als tweede van boord dus kon Hans wat ruimte voor me maken en konden we de tocht weer vervolgen.

Na een poosje richting New Brunswick te hebben gereden kwamen we in een file terecht, na een poosje is Hans gaan kijken was er een vrachtwagen geschaard en die blokkeerde de hele weg. Dus ook dat duurde weer een twee uur, het verkeer kon niet worden om geleid want er was geen andere weg. Dus maar geduldig wachten en toen werden er steeds een paar auto's langs de gekantelde vrachtwagen geleid. Inmiddels hadden we de tijdopnemer gepasseerd en was het weer een uur later. Dus was ook niet positief want als het donker wordt en je moet een motel zoeken gaat dat niet mee vallen.

Dus dat was een poosje tobben en voordat we naar een motel gingen moesten we ook nog wat uit de muur pinnen. En pinautomaten herken je hier ook niet zo goed dus al met al is het nu elf uur en hebben we eindelijk geld en een slaapplaats gevonden.

Hopelijk kan ik morgen weer een verhaal verzinnen en doormailen want onze verloopstekker zijn we vergeten in ons vorige motel. Misschien verkopen ze er hier in de buurt een.