Dag 22 Canada

12 juli 2012 - Kingston, Canada

Hallo lezers,

Hoe is het met jullie missen jullie ons nog steeds? Nou volgende week zijn we weer terug, als we het vliegtuig niet missen. Want het is wel aantrekkelijk om hier te blijven, mooi weer, mooie natuur, heerlijk dat reizen. Maar we missen jullie een klein beetje, dus om jullie te vervelen komen we maar terug.

Zonder gekheid nu. We zijn vandaag in Kingston gebleven want we moeten de was doen. Omdat we een beetje lui waren vandaag was het elf uur toen we pas op pad gingen. We zijn de stad ingereden want we zouden de eilanden bootcruise gaan maken. Het was er schitterend weer voor 26 graden en brandende zon (we willen jullie niet jaloers maken hoor!!!).

Het was een raderboot met 2 dekken, mooie boot en om 12 uur begon het inschepen. Nadat de hele rij mensen aan boord waren werden de trossen gelost en kon de reis beginnen. Het was een reis langs 1800 en nog wat eilandjes en ze hebben allemaal een nummer. Ondekkingsreizeigers hebben de eilandjes ontdekt en een naam gegeven die ze tot op heden nog hebben.

Het was een schitterende tocht langs kleine en grotere eilanden met grote en kleine huizen, of alleen een paar banken. Wij zijn beneden gebleven omdat er geen lift aanwezig was en de trappen te steil voor mij. Was maar goed ook anders hadden we als kreeften van boord gekomen. Hans had ook een lunch georganiseerd die speciaal voor ons beneden werd geserveerd. Wat een luxe toch met alles erop en aan, heerlijk eten en genieten van het varen.

Het was een drie uur durende vaart, dus na drie uur kwamen we weer aan vaste wal. Toen moesten we op zoek naar de auto die in een parkeergarage stond. Alleen hadden we ons in een straatje vergist en konden we de auto niet vinden. Dus toch maar even vragen, gelukkig stonden we er vlakbij.

Het was inmiddels half vijf geworden en het was vandaag toch wasdag, dus maar snel naar de laundry. Daar drie wasautomaten gevuld en laten draaien, na een half uur was de was gewassen en kon het de droger in. Nog even opvouwen en klaar was Elly, zo snel gaat het thuis toch niet.

Daarna zijn we naar ons motel gegaan en hebben gegeten en bedenken nu wat we morgen gaan doen. We trekken in ieder geval wel weer oostwaarts, want in die richting ligt Halifax waar we volgende week donderdag op het vliegtuig moeten.