Dag 20 Indonesia

21 mei 2012 - Wattangsawito, Indonesië

Hallo allemaal,

We  zijn vanmorgen vertrokken uit Pinrag een klein plaatsje in Soelawesi, richting Tana Torajamap ons eind doel een hele interessante plaats met veel history.

Na een half uur rijden waren we de weg kwijt en gevraagd, nee je moet daarheen, dus wij die richting uit en kwamen er na een uur achter dat we weer verkeerd waren, dus weer een uur terug rijden

Dus de dag begon weer goed, maar ik had gelukkig mijn kousen aan gedaan, die zitten wel strak en zijn warm, maar dat is beter dan dikke opgezette voeten en been, want veel bewegen zit er niet in als je zo lang in de auto moet zitten

We moesten ongeveer nog 8 uur rijden volgens Calvin onze tolk voor we op de bestemming aan zouden komen.

Tijd genoeg om alles te bekijken, maar de chauffeurs wisten niet waar ze waren en alles liep in het honderd, om kort te zijn de chauffeurs hadden de opdracht om ons naar Tana Toraja te brengen en dat hadden ze gedaan. Dus Hans helemaal uit zijn stekker die was me daar kwaad, dus hun in het dorp gevraagd naar de graven in de grotten er was een jongen op de motor die ons er heen bracht.

Maar inmiddels was het 17.30 uur geworden en aangezien het in Indonesië om 18.00 uur donker is was het weer een probleem, maar Hans toch met een gids de grotten in  met een lantaarn.

Wat eerst een interessant leek  was voor mij een tegenvaller geworden, Hans kwam terug om mij de foto's  te laten zien de mensen die overleden zijn worden in de grot opgehangen en worden door de vleermuizen kaal gevreten. En dat is hun laatste rustplaats. Maar ik had het hier wel gehad ik was zo teleurgesteld ik wilde alleen maar naar Manado terug.

Maar ze konden me toch overhalen om hier een nacht te blijven, dus een hotel zoeken eerste hotel was met trappen dus niets voor mij dus om de hoek naar het volgende  hotel, dat was net of je thuis kwam. Lieve mensen, goede kamer en een heerlijk bed  en een goede maaltijd. Morgen gaan we terug naar Manado.

Welterusten en tot morgen Hans en Elly