Dag 19 Indonesia

21 mei 2012 - Palu, Indonesië

Hallo zoals jullie wel begrijpen zitten we nog steeds in de auto,met al het geschud en gehobbel

Om 10 uur zaten we aan de nasi,dat is hier dus  gewoon droge rijst die je kan opfleuren met kip  of vis,ikzelf heb de kip genomen en Hans had liever de vis,moet je toch niet aan denken op de nuchtere maag.

En daarna vervolgden we weer ons gehobbel en geschud je kan geen kilometer rijden zonder hobbels,al dat zitten in de auto is niet goed voor mijn benen dus die zwellen aardig op ik kan je vertellen dat dat geen pretje is,maar ik moet niet klagen want we wilden avontuur en dan krijg je het ook.

Het is de bedoeling  dat we om half 5 naar een hotel gaan,ze hebben een weg genomen die langer is maar met veel minder kuilen,wel een hele mooie omgeving maar veel armoede.Kinderen die spelen langs de weg met een oude motorband als hoepel,of ze spelen met een stuk plastic dat ze als een vlieger gebruiken heel simpel zie je dat de Nederlandse kinderen al doen?

We hebben nu een betere weg en vorderen sneller ,maar daar komt al gauw de klad in want we komen in een file terecht ( stilstaand)De jongens zijn gaan vragen wat er aan de hand was ,bleek dus dat ze de weg voor een uur hadden afgesloten,wat er werd aan de weg gewerkt en nu moest het puin in de vrachtauto geladen worden.Er kwamen gelijk mensen met etens waar en fruit om te verkopen ,die hadden een goede dag daarmee,wat bleek elke dag gebeurde het om de zelfde tijd  twee maal per dag.

Na de blokkade er was vel puin op de weg kwamen we we weer. Een gladde weg aan waarna we weer wat sneller konden rijden Het was inmiddels half 8toen we in het hotel aankwamen ,maar ze hadden nog twee kamers over 1 met douche en toilet met voetstappen of 1 kamer met normale toilet maar zonder douche.

De keuze was niet moeilijk het werd de kamer zonder douche,maar we hadden dan ook een toilet,die moest je doorspoelen met een bak water,want de voorzieningen zijn niet zoals bij ons.De toilet was zo laag dat ik Hans nodig had om me van de pot te halen ,hij was geloof ik gemaakt voor lilliputters .Maar we hebben ons gewassen met de bak water en voelden ons redelijk fris.Het is net of je aan het kamperen bent en je moet niet te nauw kijken,als je vies bent uit gevallen moet je hier niet komen.

Zo lagen we dus om 20.30 op niet al te schone kamer op bed,maar de prijs was er ook naar.

En nu gaan we slapen en jullie horen morgen van ons

Groetjes Hans en Elly