Dag 20 Canada

10 juli 2012 - Mississauga, Canada

Goedemorgen,

Wij zijn vanmorgen om half elf vertrokken richting Toronto, mooie weg langs de rivier met mooie huizen en mooie grote tuinen. Na een poosje zagen we midden op de rivier een soort mistbank. Een vreemd gezicht zo midden op de rivier, maar toen we verder reden zagen we dat de mistbank het opspattende water van de Niagara Falls was. De rivier komt in sneltreinvaart in hoefijzer vorm aan gestroomd en op een gegeven moment daalt de rivier zo'n 60 meter. Wat een enorme water verplaatsing teweeg brengt, vandaar die mistbank. Het is voor ons nu de derde keer dat we bij de Falls zijn en het is nog steeds adembenemend zo mooi als de natuur zich weer geeft.

Om te parkeren moet je op het parkeerterrein zijn, het is niet toegestaan om ergens anders te parkeren. Goede zaken doen ze daar 20 Canadese dollar per auto en op de parkeerplaats stonden zo'n 500 auto's. Toen we naar de Falls liepen kwamen we in een waterdeeltje terecht van de Falls. Op een afstand van ongeveer dertig meter wordt je drijfnat van het opspattende water. Na een poosje van de zon en het natuur schouwspel te hebben genoten zijn we weer naar de auto vertrokken. We waren inmiddels weer opgedroogd, maar moesten weer langs de waternevel en waren dus weer drijfnat. Maar met de zon ben je ook zo weer droog.

Nadat we weer in de auto waren gestapt vervolgden we onze weg weer, we moesten richting Toronto maar wij houden niet zo van de stad en Toronto hadden we al eens bekeken. Dus probeerden we weer een provinciale weg te vinden, wat ons dus weer niet lukte.

Op een gegeven moment waren we het zat en hebben een motel opgezocht, wat dan ook weer niet mee valt. Eerst volop motels en als je er een wilt hebben zie je ze vervolgens niet. Maar uiteindelijk is het ons toch gelukt

Dus na het eten weer lekker slapen en morgen weer verder met onze tocht. Tot morgen.

Groeten Hans en Elly