Dag 18 Indonesia

21 mei 2012 - Palu, Indonesië

Hallo daar zijn we weer ,

Vnmorgen vroeg op gestaan want we gaan een trip maken naar Zuid Sulawesi.

Dus koffers inpakken en zorgen dat je niets vergeet, daarna een nationaal en wachten in de lobby tot ze op komen ophalen.

Daar kwamen Calvin en Jolly onze nieuwe chauffeurs, ons vertellen dat ze om ongeveer 14.30 uur terug kwamen, want ze moesten eerst bij de politie papieren in orde laten maken omdat we naar een ander gedeelte van Sulawesi gaan.

Om 14.15 uur kwamen ze weer terug de papieren waren in orde en na het inladen kunnen we vertrekken voor ons grote avontuur. Nog even hotelpersoneel gedag gezegd en snel naar de auto, ik wilde zo graag weg dat ik een afstapje vergat en het liep gelukkig goed af want ze zagen me al op de grond liggen, weer geluk gehad.

Om 14.30 uur vertrokken we dus nu gingen we een ander kant op dan we gewend waren met Rinto.

We reden langs de kust in zuidelijke richting, schitterend met palmen en bootjes op de zee, heerlijk genieten van onze mooie rit, maar hoe verder weg we reden hoe slechter de weg werd, grote gaten en hobbels in de weg waar je met  maar 10 km doorheen kon rijden, dus dat schiet niet zo op.

Dus we werden weer door elkaar gerammeld, echt de onbewoonde wereld niet alleen de weg veranderde maar ook de huisjes werden steeds armoediger, maar de mensen leven er wel met elkaar, anders dan bij ons, bij ons is er veel haat en nijd maar dat voelden we daar niet.

Calvin wilde nacht door rijden, dat viel ons er tegen er was ons verteld dat het 3 dagen van 10 uur rijden was om er te komen (dus we bleven door rijden).

De tank was bijna leeg dus kwamen we een tankstation tegen en wilde tanken, maar jammer de tank was uitverkocht, dan maar het volgende station maar dat was het zelfde probleem.

Er werd een doekje tussen het dashboard gelegd dan zag je tenminste niet of de tank al op reserve reed.

Maar het is een geluk dat ze langs de kant van de weg ook flessen benzine verkopen, want er rijden hier veel motoren en brommers, dus zijn we maar aan de flessen benzine begonnen. Na vele flessen zat de tank weer vol en konden we onze weg weer vervolgen.

Om 2 uur s'nachts wilden de chauffeurs eten (eerder wilden ze niet)  dus er zijn langs de weg vele eet stalletjes (ze noemen het restaurantjes) er werd aangeklopt en er kwam iemand half slaperig ons eten verzorgen, er was niet veel keus het werd nasi dus onze maag was weer gevuld en konden we verder, we moesten nog even de sanitaire voorziening gebruiken.

Daar had ik al gauw genoeg van ik heb het niet op die toiletten met alleen maar twee voetstappen en een gat.

Dus wij verder, maar dat werd mij onderweg toch teveel om m'n plasje op te houden en moesten ze voor mij een sanitaire stop maken, langs de kant van de weg en naast de auto.

Dit was het voor vandaag morgen horen jullie meer .

Groetjes Hans en Elly

1. Angela & fam:
    21 mei 2012
    Hihi ben allang blij met een teken van leven! Hoorde van ray dat alles goed gegaan was. Nog een paar dagen en dan is het verhaal indonesie al weer ten einde he. Op naar aussie! Xx uit het zonovergoten nederland hahaha