Dag 17 Canada

6 juli 2012 - North Bay, Canada

Hallo lezers,

Hopelijk vervelen onze verhalen jullie nog niet. Maar hier zijn we dan weer met het verslag voor vandaag. We zijn vanmorgen uit New Liskeard richting Temiscaming waar een fort is wat we graag willen zien.

Zoals gewoonlijk was het weer een mooie rit, alleen het eerste stuk even verkeerd gereden maar dat is niet vreemd voor ons. Onderweg nog even een ontbijt genuttigd, want je moet wel goed gevuld de dag beginnen. Dat gaat bij een motel meestal moeilijk want die serveren geen ontbijt dus moet je de deur uit voor een ontbijt. Zoals je begrijpt rijden we dan gelijk naar de volgende belevenis.

Omstreeks 12 uur kwamen we dus bij het fort Temiscaming aan, daar werden we verwelkomt door een heel gezellige medewerkster van het fort. Ze vond het zo leuk dat wij het fort kwamen bezoeken, en omdat we een soort van nomaden zijn geworden dat we dus ook korting op de entree kaarten kregen.

We kregen ook nog een welkomst song van haar die jullie ook kunnen beluisteren en bekijken op de video. Het fort is in 1720 gebouwd en was een soort missie post en heeft zijn missiepost beëindigd in 1902. Nu wordt het fort beheerd door de Hudsonbay  Companie. Er waren nog vele mooie dingen bewaard gebleven zoals jullie op de foto's kunnen zien. Ook de omgeving is er erg mooi zo aan het meer, heerlijk relaxed.

Na een flinke rolstoel duw partij zijn we weer in de auto gestapt om onze tocht weer te vervolgen. Het volgende doel is North Bay, waar we aan het einde van de middag aankwamen. Na te hebben ingecheckt in ons motel met invalide kamer, zijn we weer de deur uit gegaan om een hapje te eten. Ik hoop dat ik nog weet hoe ik moet koken want altijd buiten de deur eten went wel snel. Maar een Hollandse maaltijd zal er ook best wel in gaan.

Morgen gaan we weer verder met reizen en dan horen jullie ons wel weer.

Groetjes Hans en Elly