Dag 16 Indonesia

12 mei 2012 - Manado, Indonesië

Hallo verre familie en vrienden,

Vandaag hebben we een vermoeiende dag gehad,we zijn vanmorgen opgehaald door Rinto. Hij was om 10 uur bij ons en zijn we naar de catamaran gegaan, Hans is eerst gaan kijken of het voor mij toegankelijk was.

Even later kwam hij terug en zei je moet zelf beslissen of je het wil doen, kom ik er naar toe gelopen en toen ik bij de catamaran kwam begreep ik wat hij bedoelde, de chauffeur zei het is mogelijk, maar hij weet niet wat ik wel of niet kan. Maar de boot lag wel erg hoog, en die stap kon ik niet maken, dus Hans zei dat we een plank nodig hadden en dan kon ik mee, even later hoorde we een hoop getimmer en kwam de plank er aan.

Maar ook dat ging niet lukken de plank te kort en de boot te hoog dus werd de boot om gedraaid met het achtersteven naar de kade, en toen was het een fluitje vaan een cent  en Elly was aan boord.

Het was grandioos (ik ben nu aan het schrijven en hier is alles aan het trillen, een kleine aardbeving vreemd gevoel maar het is nu weer over).

Maar met de boot varen vind ik echt en konden we naar de vissen en koraal enz. kijken want er was ook een glasbodem in de boot echt schitterend.

Even later kwam en we in Butangen aan, wij uit de boot zijn gegaan en hebben daar ongeveer 2 uur doorgebracht langs het water heel relaxed.

Na twee uur moesten we weer terug want je heb met eb eb vloed te maken, na een uur waren we weer terug bij de haven en hebben ze me weer netjes van boord gehaald, super zo behulpzaam.

Het was ongeveer half drie te vroeg om al naar het hotel te gaan, daar zijn we tenslotte niet voor gekomen, en zijn we naar een grote shopping mall gegaan.

Als je in een rolstoel zit ben je echt een bezienswaardigheid, iedereen met elkaar smoezen en kijken en vriendelijk lachen ik weet nu hoe de koningin zich voelt, maar zij is het gewend en ik niet en aangezien ik niet graag in de belangstelling sta was het wel wennen.

Om half zeven lekker gaan eten met Rinto, daar na naar het hote lalwaar we Rinto hebben geprobeerd uit te leggen dat we morgen een rondreis wilden maken. Maar dat begreep hij niet helemaal dus naar Sjaak gebeld die vertelde dat je wel kan rondreizen maar niet overal kan lopen, maar we zijn hier wel om wat te zien.

Wij hebben de manager van het hotel (waar we al een leuk contact mee hadden) erbij gehaald en onze wensen kenbaar gemaakt, we hopen dus morgen dat Rinto z'n verschoning bij zich heeft.

Maar dat zijn zorgen voor morgen, en nu gaan we naar de kamer en  proberen uitgerust te zijn voor morgen.

Groetjes Hans en Ely

1. Angela & fam:
    12 mei 2012
    Super om te lezen. De verhalen worden steeds leuker. Leuk voor als jullie weer terug zijn. Hopelijk kom je van de week nog op n wifi plek! Iig morgen n fijne moederdag en geniet van elke dag! Xx
  2. Sjaak:
    12 mei 2012
    oke gaat er voor als rinto niet kan of wil vraag dan het hotel om een auto met drijver die weten wie dat kan om buiten manado tegaan gr uit zevenbergen