Dag 15 Indonesia

11 mei 2012 - Manado, Indonesië

Hallo hier zijn we weer!

Vandaag om 9.45 uur op gehaald door Rinto, we hadden afgesproken dat we vandaag met een catamaran gingen varen, leek ons heel leuk. Maar het weer strooide roet in het eten, het regende (dus niet alleen bij jullie hoor) en waaide dan zijn de golven te hoog en is het te gevaarlijk.

Dus zijn we naar een badplaats gegaan waar een nieuw ressort wordt gebouwd, mooie lokatie en wat een rust, open overkapte terrasjes heerlijk .
Daarna zijn we naar een ander strand gereden, niet zoals bij ons over de boulevard, nee door een slingerweg middentussen de palmen.
Je waant je af en toe in de rimboe, in een woord prachtig, toen we bij het andere strand aankwamen, waren de traditionele vissers net bezig de netten binnen te halen.
Het net zit aan 2 kanten vast aan een touw en dan staan ze het net dat ongeveer 200 meter in het water ligt op het strand te trekken.
Een werk waar veel spierkracht bij komt kijken, dus niet voor watjes, na ongeveer een half uur was her net op het strand en kon de vangst bekeken worden.
De vangst was ongeveer 40 liter vis van een klein soort en een grote vis, erg leuk om gezien te hebben.

Daarna weer op weg en nu weer door de mooie omgeving naar een klein schalige dierentuin, daar aangekomen was het voor mij weer niet zo gemakkelijk.
Het eerste stuk was wel te doen, maar ik kon niet bij de hand grote aapjes komen, daarna had je vogels, papegaaien, kalkoenen, marmotten, luiaarden en nog vele andere vogels die ik niet bij naam weet.
Ik heb de gewoonte als ik bij vogels ben wil ik graag contact met ze, door te fluiten en altijd heb ik een antwoord terug, de mensen daar vonden het heel bijzonder want er werd steeds om gelachen.
Om verder te komen moest ik een trap op met ongelijke treden 30 cm tot 40 cm hoog, dat viel niet mee maar door de goede fysio die ik heb gehad kon ik dat redden.

Daarna gingen we naar de apen het grotere soort (Hans heeft zijn familie ook weer gezien) en ze hadden er ook een slang in een grote kist liggen van wel 5 meter lang en wel 50 cm doorsnee een flinke jonge of meisje.
Er waren ook twee cobra's die ook op mijn gefluit reageerde, heel leuk allemaal.

Daarna zijn we naar het hotel gereden wat wel een uur duurde wan ook hier kan het erg druk zijn.
We gaan nu een hapje eten, ik kan weer tegen normaal voedsel (beter dan droog brood).
Voor jullie straks ook eet smakelijk en tot horens

Groeten Hans en Elly

Ze werden net gevoerd, maar kom dan niet bij de kooi want ze vliegen je zowat aan, leuk om te zien.

1. Sjaak:
    11 mei 2012
    het oet ons goed dat julliehet naar je zin hebben
  2. Ed.Wijk:
    12 mei 2012
    Hallo, de verslagen worden steeds uitgebreider,leuk om te lezen.Je beleefd zo een reis mee.
    Ben naar de vrouwenbond geweest en zat bij Annie en haar zus, het ging over Teken. De spreker was een oudere man die veel moest hoesten en hij sprak heel langzaam. Het kon aan de Lijmziekte liggen die hij had. Ik was al de hele dag op pad geweest vanwegen de tuinenclub en was moe. Toen het pauze was van de vrouwenbond ben ik naar huis gegaan. Later hoorde ik dat Annie en haar zus spijt hadden dat ze niet met mij ook gelijk weg zijn gegaan. Nog veel plezier de komende dagen. G.v.Ed