Dag 16 Australia Sydney

9 juni 2012 - Sydney, Australië

Goedemorgen,

Vanmorgen hebben we het rustig aan gedaan het was gisteren een drukke en vermoeiende dag voor ons. Na het eten zijn we naar de haven gewandeld, maar we zijn de verkeerde weg ingeslagen liepen ergens waar geen voetpad meer was. Dat is toch wel een beetje vervelend want als de auto's langs rijden als je er loopt ben je niet blij.

Maar gelukkig duurde die rit niet zo lang en kwamen we uit bij de haven, we moesten de brug over maar dat liep nogal steil dus besloten we via de shoppingmall te gaan. Weer een groot centrum met allerlei winkels en eettentjes. Ook zag Hans dat er een bowlingcentrum was dus besloten we dat hij even ging proberen of hij nog een strike kon gooien. Hij dacht na zes weken niet bowlen dat het wel minder zo zijn, maar dat viel wel mee, alleen de baan was niet schoon dus kon hij niet glijden. En als je gewend ben om met je eigen bal te gooien valt het ook niet mee. Maar hij heeft het naar zijn zin gehad  en de hoogste game was 165 en dat met een huisbal dan mag je niet klagen.

Na de game zijn we dus via de shoppingmall richting haven gewandeld, het was gelukkig heerlijk weer. Het was heerlijk langs de waterkant te wandelen het kabbelen van het water geeft zo"n rust. Er waren ook veel mensen die de middagpauze ook even gebruikten om in de zon te gaan liggen. Het was een komen en gaan van ferryboten en rondvaartboten. En het uitzicht over de Sydney Harbor Bridge was geweldig.

We hebben de hele haven met de dokken afgelopen. De oude dokken waren gerestaureerd en er waren nu restaurant's en barretjes in gemaakt. Boven de restaurant's waren woningen gerealiseerd, en waar de oude kranen zaten hadden ze nu grote terrassen gemaakt. Heel veel oude pakhuizen waren veranderd in mooie woningen en de oude details hadden ze gelaten zoals het was. We hebben onze ogen uit gekeken, we zijn erg geïnteresseerd in oude gebouwen. We zijn zelf ook bijna antiek, daar zal het wel door komen denk ik.

Om een uur of vier hebben we ons weer op de terugweg begeven, we zijn weer via de shoppingmall gegaan waar we eerst maar van de koffie hebben genoten. Tegenover die zaak was iemand bezig om caramel te maken op een grote marmeren plaat, daar ging de brei op en door het regelmatig om te scheppen kreeg je dus een soort brood van caramel. We hebben een stuk gekocht  je had het in verschillend smaken met noten, chocolade en vruchten, de smaak was heerlijk maar erg zoet.

Nadat de koffie op was zijn we weer verder gelopen, het was erg druk onderweg en dat loopt niet zo fijn als de weg afloopt en we de rem op de rolstoel moesten gebruiken. En dan heb je nog mensen die geen centimeter op zij gaan, we hebben er verschillende bijna op schoot gehad.

Toen we in de buurt van hert hotel waren zijn we weer bij een Chinees gaan eten, er zijn hier zoveel Chineese eethuisjes het is moeilijk te kiezen. Het eten was weer heerlijk en na het eten zijn we naar onze kamer gegaan want morgen moeten we weer vliegen. We hebben al heel wat afgevlogen de laatste tijd.

Groetjes en tot schrijfs.