Dag 15 Australia Sydney

8 juni 2012 - Sydney, Australië

Hallo daar,

We zijn na een goed nachtrust weer fit opgestaan om onze volgende tocht te maken, deze keer werd het geen bus maar een voetreis. Na het ontbijt zijn we dus richting het bekende opera gebouw gewandeld, wat niet zo mee valt want loopt hier erg steil, het is hier heuvel op en heuvel af. Het eerste kwamen we bij een Art Gallery waar een mooie collectie schilderijen werden tentoongesteld, daarna zijn we door het park gereden een heel mooi park langs het water, maar niet geschikt voor rolstoelen .

Het ene moment moest Hans flink duwen en het andere moment moesten we de rem van de rolstoel gebruiken waar hij dus gewoon doorheen reed. Het was af en toe wel erg vervelend, maar als je wat wilt zien moet je er wat voor over hebben. Het is wel een schitterende stad met vele oude gebouwen waar moderne gebouwen naast zijn gebouwd. We reden langs het water waar aan de andere zijde de marine basis was er lagen marineschepen aangemeerd, en een ervan vertrok richting zee. Daarna zijn we langs de waterkant de botanische tuin langs gelopen, waar we het opera gebouw plotseling konden zien, wat een prachtig gebouw en mooie lokatie. Het Operagebouw en op de achtergrond de Sydney Harbor Bridge een plaatje om te zien, en we treffen het vandaag met het weer, al de hele tijd lopen we in de zon.

Nadat we het Opera gebouw hadden bekeken zijn we in de zon op een terras neer gestreken om van een welverdiend drankje te genieten. Nadat het een beetje koeler werd zijn we aan de terug weg begonnen.

Maar de terug weg was wel korter maar ook met heuvels en afdalingen, ik moest vaak in de remmen en ook mijn benen gebruiken om te remmen. Nu zijn we weer bij ons hotel waar we gaan eten en vroeg naar bed, want van zo'n hele dag buiten raak je wel vermoeid.

Groetjes Hans en Elly