Dag 14 Australia Blue Mountains

7 juni 2012 - Sydney, Australië

Hallo allemaal,

Het was vandaag een drukke dag, want we moesten weer vroeg uit de veren om een bustoer te gaan maken. We werden om 7.00 uur opgehaald en waren de eerste passagiers van de dertien die moesten worden opgehaald. Dus we hadden de beste zitplaatsen in de bus.

Nadat we iedereen hadden opgehaald gingen we naar het wildlive park, we waren ook de eerste bezoekers. We werden verwelkomd door de Walibi's,die kwamen op je af want er was iets te eten, je kon allemaal wat eten voor de dieren kopen. Er was een Walibi die een jongen in d'r buidel had en waar het kleine kopje van de jongen boven uit kwam. Verder op hadden we de koala's, maar die sliepen nog, daarna de lepelaars, kakatoes, uilen, ara's, pauwen en de pinguïns, daarna de dingo's, slangen en gifkikkers, gekko's teveel om op te noemen. We hadden een uur de tijd om de dieren te bekijken wat niet erg veel was, maar we moesten verder anders waren we te laat voor de Blue Mountains.

Onderweg kwamen we langs een groente- en fruitwinkel waar we werden verrast met koffie en vers gebakken warme appeltaart, er was niemand die dat afsloeg. We hadden een half uur om daar te blijven zitten, maar het was er koud dus nadat we alles op hadden kropen we gauw in de warme bus. Nadat de chauffeur de koppen had geteld werd er weer verder gereden.

Het was weer een schitterende tocht door de bergen, waar we op een parkeerplaats een stop maakten om wat mooie foto's te maken. Het was alleen jammer dat het weer ons niet mee zat het was inmiddels gaan regenen wat erg jammer was. Het mooie uitzicht werd verslechterd door de regen die een soort mistsluier geeft, maar we hebben toch nog wat foto's kunnen maken. Bij een golfresort gebruikten we de lunch, die erg goed was  en waar we van genoten.

Na de lunch reden we naar de Blue Mountain, toen we daar aan kwamen hadden we even geluk want de zon brak even door en met de miezelregen gaf dat een mooie regenboog. Degene die met de kabelbaan mee wilden konden in stappen en wij reden verder naar het informatie centrum, want met de kabelbaan was voor mij geen optie. Vanuit het informatie centrum konden ook mooie foto's worden gemaakt. In het centrum werd ook een film getoond van de Blue Mountains en de Aboriginals. De Aboriginals zijn de oorspronkelijke bewoners van Australië en er werd veel over hun leven verteld en wat ze voor de jacht gebruikten, de boemerang gebruikten ze voor de vogels, ze gooiden hem door de lucht de vogels gingen dan lager vliegen en de vrouwen vingen ze dan in netten. De rechte boemerang gebruikte voor bv. om kangeroe's te vangen ze gooide ze laag door de lucht en dan werd de kangeroe geraakt in z'n poot en kon hij niet verder lopen werd ook deze gevangen. Ze hadden ook de soort fluit waar ik de naam van ben vergeten en waar ze muziek mee maakten en ook gebruikten als ze op jacht gingen. Er werd een ceremonie opgevoerd met de fluit en met dans erg mooi om te zien. Heel apart zoals ze vroeger en nog steeds leven, ook al worden ze veroordeeld, ze proberen het goede in de mens te zien, ook al hebben ze hun volk proberen uit te moorden.

We hebben na de show nog even moeten wachten tot de mensen uit de kabelbaan beneden waren, en toen zijn we nadat de koppen werden geteld in de bus naar Sydney terug gereden. We waren om 18.00 uur weer bij ons hotel waar we na het eten maar naar bed zijn gegaan. Het was weer een geslaagde dag ondanks het slechte weer. Morgen hopen we dat het weer beter is.

Dit was het weer tot het volgende verslag.

Groetjes Hans en Elly

1. Ed.Wijk:
    7 juni 2012
    Hallo beiden, Het is leukom jullie reis te volgenen een beetje mee te beleven wat jullie meemaken. Op de TV zag ik een raportage
    over de kolen mijnen, de mannen werken er 7dagen van 12 uur en hebben daarna 7 dagen vrij, Ze verdienen er heel goed zo`n 100,000 per jaar,maar het is heel hard werken natuurlijk. Ook zag ik nog een bijdrage over Bierbrouwen. Het bier wat je in de gewone winkel koopt is water met veel kustmatige inhoud, de smaak is haast van ieder merk hetzelfde . Maar in Amerika was een verkiezing van de hele wereld en Australie was een van de winnaars. Nederland, Belgie en Duitsland kwamen er niet in de prijzen.
    Ook hier regend het vaak, de gemiddelde tempratuur ligt rond de 20 graten. Groetjes van Ed.