Dag 14 Indonesia

10 mei 2012 - Manado, Indonesië

Goedemorgen vrienden van overzee,

We zijn gisteren naar jakarta airport gegaan en hebben ingecheckt, alles verliep naar behoren.
We liepen in de taxfree hal met allemaal leuke winkeltjes, het was ongeveer 2 uur en we vlogen om 18.35 uur, dus volop tijd om te winkelen en op een terrasje te zitten.
Hans bleef maar lopen, en als Hans loopt moet ik wel volgen want hij duwt me voort.
Hij beleef maar lopen, zo kwamen we bij de douane aan, ik zei nog ga niet verder want daar heb je niets meer. Maar jullie kennen Hans, hij ging dus door de douane en toen was er niets meer; geen winkeltjes geen drinkgelegenheden helemaal niets, en als het dan 14.30 uur is duurt het wel lang als je weer wat kan drinken.
We kwamen dus bij de gate aan er zaten een paar mensen te wachten dus zijn wij er maar bij gaan zitten.

Leuke plaats genoeg vliegtuigen zien opstarten, maar om 17.15 uur werd er wat omgeroepen, in het indonesie's waar wij natuurlijk niets van verstaan, en iedereen vloog op.
Toen de grote massa was doorgelopen wij er achteraan.
Wij moesten nog wachten want het was onze vlucht niet, oké dan wacht je maar en wacht je maar.
Op een gegeven moment werden we opgehaald we moesten naar een andere gate, wij weer langs de douane, de leuke winkeltjes en barretjes, dat ging aan mijn neus voorbij want we moesten naar een andere gate.
We begrepen er niets van, maar je laat het maar over je heen komen en zien wel waar het schip strand.
We kwamen bij de andere gate aan waar dus ook niets te drinken was, en moesten daar wachten, wel vreemd wij waren de enige personen.
Maar ja we zijn geduldig toen was het 18.15 uur boardingtijd, ze reden mij netjes naar het vliegtuig, ik zei nog tegen Hans hebben we een particuliere vlucht?
Ik werd naar mijn stoel begeleid, en daar zaten we dan, en toen kwam de horde die we bij de andere gate hadden gezien en het vliegtuig vulde goed.

We hebben een goede vlucht gehad, alleen vond ik die paar uur erg lang duren, misschien kwam dat omdat we dorstig waren, en de oudjes zijn hier gewend om op tijd naar bed te gaan, en het was inmiddels al 23.00 uur geworden.
Om ongeveer 23.30 uur kwamen we in de ontvangsthal, en waren op zoek naar Rinto, die zou ons ophalen en naar het hotel brengen.
Wij wisten niet naar welk hotel we gingen, en Rinto was in geen velden of wegen te bekennen.
En daar zit je dan, iedereen werd opgehaald behalve wij, iedereen wilde ons naar ons hotel brengen, maar als je niet weet waar je logeert (die gastjes lachte zich rot, weer zo'n stomme toerist ) heb je een probleem.
Maar we hadden Sjaak nog en die hebben we gebeld, hij belde later terug, het was een misverstand Rinto kwam er met een half uur aan.
Dus hebben we netjes zitten wachten je kan ook niet anders zoiets kan ons gebeuren, we kijken daar niet van op.

Maar we waren wel blij toen Rinto kwam opdagen, communiceren is een beetje moeilijk want hij spreekt niet veel Engels en wij geen indonesisch.
Maar hij bracht ons naar het hotel waar we om 01.30 uur aankwamen, waar we dus onze welverdiende rust kregen.

Dit was het wel even misschien schrijf ik vandaag nog wat.

Tot horens.

Groetjes Hans en Elly

1. Sjaak:
    10 mei 2012
    in welk hotel zitten jullie, ben blij dat alles goed gekomen is gr ans en sjaak