Dag 12 Indonesia

8 mei 2012 - Jogjakarta, Indonesië

Hallo daar,hier zijn we weer.

Vanmorgen weer vroeg uit de veren, we zijn nu in Tegal en moeten naar Jakarta, dat ligt hier ongeveer 325 km vandaan en uit vorige verhalen weten jullie dat de wegen hier slecht zijn.

We zijn om 8 uur vertrokken en zijn weer z'n beetje door elkaar gehusseld, we rijden nu op de snelweg de hoogste snelheid is hier 100 km, maar daar kom je in negen van de tien keer niet aan, het is meestal 80 km dan ineens boven op rem want dan komt er weer een van de vluchtstrook de weg opgereden, dan wil je wel remmen.
En zo gaat het de hele weg door, dan weer door een dorpje dan is de snelheid 50 km, veel harder als 90 km zijn we niet gekomen.

Om half elf stopt Yono om te eten wij vonden het wel erg vroeg, ik heb helemaal geen honger want heb nog last van m'n darmen. Maar de heren hebben heerlijk gegeten, Hans had geen honger maar heeft wel heerlijk zijn best gedaan.
Daarna hebben we onze reis weer voortgezet, en je weet het al hobbelen en schudden.
Maar dat kan de pret niet drukken, om ongeveer half drie begon Yono weer dat we maar even wat moesten eten.
Hans en Yono bestelden wat maar ik had nog steeds geen honger, ik heb wel wat droge toast gekocht en daar heb ik wat van gegeten.
Maar wat kunnen die kerels bunkeren, al zijn het wel steeds kleine portie's.
Na het eten zijn we weer verder gereden.

Eindelijk kwamen we de borden Jakarta tegen, heerlijk ik verlangde wel weer naar een hotelkamer en een prive toilet.
Maar ik moest nog even geduld hebben want we kwamen in de file terecht, en zo was het vijf uur toen we weer in het hotel aankwamen.
En deze keer geen regen, en we zijn heel tevreden met onze Yono, en hopen dat we morgen in Manado ook weer een andere goede chauffeur krijgen
Maar dat zal wel want Sjaak en Ans hebben het goed voor ons geregeld hier, dus Manado zal ook wel geen punt zijn.
We zitten in de lobby want wifi op de kamer was weer een probleem, en op het moment regent het met onweer.
Iedereen willen we bedanken voor de reactie's die wij van jullie krijgen, ook daar zijn we elke dag nieuwsgierig naar, het is niet zo uit het oog uit het hart ook al zitten we ver weg.

Zo dit was het voor vandaag niet zoveel bijzonders maar er is vandaag niet zoveel te vertellen als etende mannen en slechte wegen en last van m'n darmen

Groetjes Hans en Elly

1. Joey:
    Goeiemiddag (hier dan)

Jullie hebben er samen al aardig wat km's opzitten in de 2 weken bijna dat jullie weg zijn.
    Leuk hoor!
    Heeft hans mijn mail nog terug gehad ?
    Veel plezier morgen in manado!

Groetjes Joey
  2. Sjaak:
    8 mei 2012
    Manado word wat rustiger, vraag aan Rinto om naar de kleine apen te gaan die apen zijn net zo groot als je hand al er wat is of wil weten geef dan een sms tel plus 31 631762631 Gr. En veel plezier
  3. Marcel en ria.:
    8 mei 2012
    Voordat wij met de deur in huis vallen. Hans alsnog gefeliciteerd. Ria en ik lezen regelmatig de reisverslagen. Het doet mij weer denken aan Calgary toen ik jong was. Elke dag een nieuwe uitdaging. Gaat het al wat beter met je darmen Elly? Het kan knap lastig zijn. Het weer is hier regenachtig en koud. Jullie zullen af en toe iets horen van uit Rhoon. Geniet er maar veel van. Vraagje aan Hans. Wat voor bier drinken de Indonesiers? Groetjes van marcel en ria.