Dag 11 Indonesia

8 mei 2012 - Jogjakarta, Indonesië

Hallo daar, hier zijn we weer.

Vanmorgen weer vroeg uit de veren, want we moeten richting Jakarta een reis van ongeveer 650 km. Ach zou je zeggen dat valt toch wel mee, ja als je in Europa bent valt dat mee, maar als je hier al eens geweest ben dan weet je het wel. Een zware reis de hoogste snelheid die je hier kan rijden is 80 km, dus weet je hoedanig we daar over gaat doen.

Na het ontbijt om 7.30 uur vertrokken via de noordkant van Java, en om ongeveer 12 uur zijn we beland bij een trein museum, waar hele oude stoomtreinen staan.
Er stonden er wel een stuk of 20, allemaal van rond het jaar 1900, er was er een bij van 1898, heel mooi om te zien en allemaal in de open lucht. Schitterend meteen stationnetje van 1887, heel leuk, er was ook een trein bij die ze in Ouddorp ook hebben.
Toen we alles hadden bezichtigd wilde we weer vertrekken, kregen we weer een flinke regenbui waardoor we weer een poosje moesten wachten, want je bent hier zo doornat.
Dus na de regenbui zijn we weer verder gegaan met de reis, een rit schommelen en hobbelen zeer vermoeiend.

Om een uur of drie hebben we weer wat gegeten en zijn weer verder gehobbeld, zo kwamen we om 6 uur bij ons hotel aan, maar dat bleek toch een beetje verkeerd te zijn gegaan, want er waren allemaal trappen om te lopen, dus niets voor mij.
Maar aan de overkant was nog een hotel even goed en goedkoper, en wij zijn Nederlanders dus liever goedkoper dan duurder.
We waren echt weer helemaal versleten, en lagen om 8 uur op bed, jammer voor Hans die heeft dit jaar geen verjaardagsfeest gehad, maar Idonesie vind hij ook heel mooi.

Dit was het weer voor vandaag en tot de volgende keer, want we weten niet of de wifi is oké.

Groetjes Hans en Elly

1. Angela & fam:
    8 mei 2012
    Is de agenda nog afgegaan met van harte gefeliciteerd?
    Iig hans nog van harte gefeliciteerd en een leuker cadeau dan op reis zijn is er niet toch?
    Xxx vanuitbeen koud en regenachtig holland!