Dag 6 Indonesia

3 mei 2012 - Baturaden, Indonesië

We zijn vanmorgen heel vroeg opgestaan, want we hebben een grote reis voor de boeg. We gaan richting Yokjakarta, er zijn hele mooie rijst plantage's te zien, die later werden vervangen door theeplantage's. Alle plantage's hebben grote en kleinere terrassen, elke meter wordt benut wat een adembenemend plaatje oplevert.

Het uit zicht gaat nog steeds niet vervelen, we komen nog steeds ogen te kort. Daarna zijn we naar een dorp gereden waar de tijd is stil gestaan, het dorp ligt in een dal.

En om er te komen moet je eerst 425 treden afdalen.

Alle huizen zijn gebouwd met materialen uit de natuur, alles hout en riet. De mensen leven zo dicht bij de natuur, dat is voor ons denk niet meer op te brengen.

Onder de huizen leven de kippen, indië als ze een ei willen leggen eerst 2 meter om hoog moeten vliegen om het ei daar te gaan leggen (schitterend).

Verder leven ze van de rijst en groenten die ze zelf verbouwen, ze gooien niets weg. Verder hebben ze ook nog geiten voor de melk en het vlees. Ze hebben geen water en licht, en ogen heel gelukkig, en dat zonder tv en internet.

Daarna hebben we onze reis weer vervolgd, om halverwege de middag een hapje te gaan eten.

Vandaag hebben we ongeveer 10 uur gereden en niet te vergeten gehobbeld want de wegen laten te wensen over.

We zijn totaal versleten en gaan weer op tijd naar bed, want om 8 uur zitten we weer in de auto.

Dit was het weer en tot morgen.

Groetjes Hans en Elly