Dag 7 Australië

1 juni 2012 - Adelaide, Australië

Hallo hier zijn we,

We zijn hier wel erg lui, maar dat komt omdat er zoveel wordt gekletst door Hans en zijn nicht. Dus is het in de kleine uurtjes als we naar bed gaan. Hans kwam vroeger veel bij zijn zus en zwager toen ze in Holland woonde. Dus vandaar dat ze zoveel te kletsen hebben.

We zijn elke dag pas rond 10 uur uit bed, dan ontbijten en dan is het al middag als we gaan rijden.

We zijn vandaag naar Carricks Hill gereden, dat is boven in de bergen en je bent er in 45 minuten. Maar je denkt dat je in een ander wereld deel bent, eerst is de omgeving vlak en in tijd van 5 minuten wordt het glooiend en daarna krijg je de bergen. Het is zo'n diversiteit van landschap dat kan je je in Holland niet voorstellen. Carrick Hillis is een resultaat van het huwelijk van twee inwoners van vooraanstaande Adelaidese familie . Edward Hayward en Ursula Barr Smith. Ursula's vader gaf hun het land waar op ze het huis bouwden. In hun een jaar durende honeymoon trip verzamelden ze spullen uit de 16,17 en 18 de eeuw, zoals deuren trappen ramen en wat al niet meer. Het huis werd gebouwd in 1937 en al de verzamelde spullen werden verwerkt in het huis. In 1970 besloten ze het huis open te stellen voor het publiek. In hetzelfde jaar overleed Ursula en Sir Edward trouwde in 1972 en zijn 2e vrouw en voegde wat nieuwe schilderijen aan de collectie toe. In 1983 na Sir Edwards dood is het aan de Gouverment of Austraia geschonken, waar het in 1986 werd heropend door de Queen.

Het is een schitterend huis met vele mooie details en je waant je in de 18 e eeuw, de tuin is schitterend aangelegd en heeft een mooi uitzicht over het dal, waar we hebben genoten op het terras van koffie met wat lekkers. En het was vandaag voor het eerst mooi weer (het is hier steeds rond de 17 graden maar je zit echt te rillen van de kou) en vandaag was het rond de 20 graden dat is tenminste aangenaam. Om een uur of 5 zijn we naar huis gereden voor het diner en hebben de avond alweer pratend afgesloten.

Groetjes Hans en Elly