Dag 9 Australia

4 juni 2012 - Adelaide, Australië

Weer een berichtje van ons.

Hopelijk gaat het bij jullie allemaal lekker en hebben jullie mooi weer.

We zijn vandaag op 12.00 uur weg gereden voor een tour naar de Murrayriver en de Murrayvallei. Mooie rit, het landschap is zo divers, dat je denkt dat je al km ver weg bent, zoveel verschillen heb je hier, vlak landschap, heuvels, en bergen zie je hier in een uur tijd.

We hebben de Murray rivier gevolgd naar het plaatsje Mannum Riversteamer en daar koffie gedronken, met uitzicht over de rivier. Daarna hebben we nog een stukje gewandeld langs de rivier waar een radarboot lag aangemeerd, in afwachting van passagiers die een riviercruise gaan maken. De boot was 3 etage's hoog met nog een bovendek, hele mooie boot.

Daarna zijn we verder gereden naar Swan Reach, waar we een overtocht met een kleine veerboot maakten om naar de ander kant onze weg te vervolgen. Een schitterend uitzicht over de rivier en rotspartijen en boven op de rotsen een restaurant waar we alweer aan de koffie begonnen.

Na de koffie reden we via de Murray vallei door naar Blanchetown door de bergen naar Truto richting huis waar Elly een lekkere maaltijd bereidde (ze kookt graag) en na de koffie, het was inmiddels 22.00 uur geworden, zijn we lekker in onze mandje gekropen.

Groetjes Hans en Elly