Dag 10 Australia

4 juni 2012 - Adelaide, Australië

Hallo daar,

Weer een berichtje van ons.

Vanmorgen zijn we na het late ontbijt naar Cleland Wildlife Park gereden, mooie tocht met vele haarspeldbochten prachtige bossen en uitzicht in de valley.

Toen we bij het park aankwamen moest Hans aan het werk, want het was een hele klus om mij naar boven te duwen, want het park ligt natuurlijk niet op een vlak gedeelte. Hij was dus wel aan de koffie toe toen we boven kwamen. Dus na een koffie pauze kon hij met volle moed aan zijn volgende tocht beginnen. Hier mis ik wel mijn scooter.

Toen we het park in kwamen liepen er potoroos over het pad (ze lijken op ratten) ze zijn heel vriendelijk en eten uit je hand, daarna gingen we naar de Tasmaanse devils leuke beestjes met vuurrode oren, maar wel erg nerveus.

Daarna was het tijd om naar de dingo's te gaan, het was bijna voedertijd. Er waren 4 dingo's; vader, moeder, zoon en dochter. Moeder was het hoofd van de roedel en besliste of er kon worden gegeten, de dochter had de laagste rang en was het laatst aan de beurt. Zij kreeg haar eten achter het schrikdraad, zij kon alleen achter het schrikdraad komen omdat ze klein was, zo kon ook zij op haar gemak eten.

Na de dingo's kwamen we bij de lepelaars die uit mijn hand aten en bij de pelikanen, maar die waren in het water aan de andere kant van de vijver.

Na de pelikanen was het tijd om in de rij te gaan om bij de koala's te komen. Ze halen een koala die ze op een boomtak zetten en voederen, je kan ze dan aaien als ze niet te nerveus zijn. Een koala slaapt 18 tot 20 uur op een dag en eet vijf maal zijn gewicht per dag. Dus het is alleen slapen en eten, wel leuke beestjes. We hebben leuke foto's kunnen maken van de koala.

Daarna zijn we naar een veld gegaan waar de struisvogels rond lopen en ook de kangaroe's. Ze hadden er in verschillende kleuren rood bruin, grijs en donker bruin, en ze aten uit je hand en zijn erg brutaal.

Na de kangaroe was het de beurt om naar de slangen en kikkers te gaan, ze hadden er in verschillende maten en soorten, en het is goed dat ze achter glas zitten. Mooie beesten achter glas.

We zijn na het park naar de top van de berg gereden waar je een schitterend uitzicht hebt over het dal er was een restaurant waar we kofie wilden drinken maar de zaak sloot om 17.00 uur. Belachelijk, er waren vele terleurgestelde mensen, niet erg klantvriendelijk. Dus besloten we om maar naar huis te gaan .

Zo hebben we weer een heerlijke dag in de buitenlucht doorgebracht, gelukkig was het weer ook goed gestemd, droog en zonnig, maar tegen de avond koud.

Hierin heb ik me wel vergist ik dacht dat 15 tot 17 Australische graden aanvoelden als Hollandse graden, maar het is echt koud hier. Ik heb wat truien moeten kopen want ik had niets met lange mouwen voor mezelf meegenomen. Ik heb wel aan Hans gedacht die had wel lange mouwen, moet beter aan mezelf denken heb ik nu geleerd.

Zo dit was het voor vandaag je hoort wel wanneer we weer wat nieuws hebben.

Groeten Hans en Elly