Dag 12 Canada

1 juli 2012 - Dauphin, Canada

Hallo lezers,

Hoe gaat het met jullie? Wij hebben het nog steeds naar onze zin. Jammmer dat we over 2 en een halve week weer terug moeten. Het nomaden bestaan is wel wat voor ons. We moeten nu nog zo'n 4500 kilometer afleggen. Als we alles recht toe recht aan rijden, maar wij wijken steeds van de highway af, dat is veel leuker om te rijden.

Vanmorgen zijn we dus na het ontbijt in Regina naar het Gouvernement gebouw gereden, het is op 1 juli in Canada een feestdag dus is er veel te doen. We hebben het gebouw bekeken.

Er waren mooie kamers te zien en mooie trappen en het gebouw buiten is ook heel mooi om te zien. Toen we buiten kwamen zijn we naar het meer gelopen, er was net een kano wedstrijd begonnen, wat gaat dat verschrikkelijk snel.

We hebben nog het meer een stuk rond gelopen, maar het was heel erg heet in de zon. Het is hier 30 graden. Na aardig te zijn verkleurd hebben we besloten om maar te gaan rijden, in de auto is climat control dus is het beter uit te houden.

Dus zijn weer van Regina richting Provincie Manitoba gereden, mooie omgeving vele eindeloze kilometers weg. En dan opeens rijdt je een heuvel op en af en denk je dat je een meer in zal rijden. Maar voordat dat gebeurd buigt de weg opeens af, en gaat de weg langs het meer. Dus jullie begrijpen wel dat het ons niet verveeld.

Om een uur of zes kwamen we in Douphin in Manitoba aan, waar het inmiddels al zeven uur was. We hadden een tijdgrens overschreden, dus dat scheelt ons weer een uur en hebben we vandaag maar een dag van 23 uur.

Gelukkig weer een mooie motel kamer, dat scheelt weleens en als je moe bent heb je niet altijd zin om verder te zoeken en neem je de eerste de beste kamer die je kan krijgen. Maar deze is naar onze zin. Er is een goed restaurant bij, dus hebben we een goede maaltijd gehad. Maar wat zijn die portie's groot. Ik had een Griekse salade (dat is een voorgerecht) als hoofdmaaltijd. Die ik bijna niet op kon, en Hans had een senioren maaltijd genomen en ook die was ruim voldoende.

Je ziet hier ook hele stevige mensen vele jongeren met zwaar overgewicht, en je heb hier maar weinig goede restaurants. Het meeste zijn hamburgertenten, de mensen eten ook veel buiten de deur. Bij al die tenten staat het ook altijd vol met geparkeerde auto's, dus zitten die mensen daar te eten. Ik voel me hier een stuk slanker als in Nederland.

Zo dit was het weer en tot de volgende keer, en schrijven jullie ook eens wat dat vinden wij ook erg leuk. We missen jullie toch wel een beetje.

Groetjes Hans en Elly

1. Joey:
    2 juli 2012
    Goeiemorgen Hans en Elly,

Wat maken jullie een kilometers zeg, ongeloofelijk. Leuk dat jullie zoveel mooie dingen zien. Hoe is het weer bij jullie ?
    Hier is het een paar dagen warm geweest maar nog niet echt zomer weer te noemen.
    Geniet die paar weken nog van jullie vakantie,

Tot snel!

Groetjes Joey