Dag 26 Canada

15 juli 2012 - Moncton, Canada

Hallo lezers,

Wat gaat de tijd toch snel, zeker als je het zo naar je zin hebt als wij. Maar ja aan alles komt een eind. En dan komen we jullie weer vervelen, maar wij zullen wel blij zijn om jullie weer te zien hoor!  Vanmorgen zijn we na een goed ontbijt en goede nachtrust weer aan onze terugreis begonnen. Het is nog zo'n 7 á 800 kilometer naar Halifax dus moeten we nog even door rijden.

Vandaag hebben we dus een reisdag en zien we veel mooie plekken. We hebben besloten dat we de River weer blijven volgen, want op de snelweg ga je wel hard maar zie je niets. Dus zijn we van Edmundston richting Grand Falls, Fredericton naar Moncton gereden een afstand van 500 kilometer. Langs de provinciale weg met een snelheid van 60 kilometer, harder stond de weg niet toe want je rammelde uit elkaar.

Onderweg nog even een poosje heerlijk langs de River gezeten, uiteraard in het zonnetje, dat we een donderdag voor jullie proberen mee te nemen. Want jullie hebben nog niet veel gehad en het is hier gemiddeld rond de 25 à 28 graden en ze geven steeds regen op maar door dat reizen zijn we steeds sneller als de buien.

Op een gegeven moment moesten we weer de highway nemen en maakten we kilometers. Zo kwamen we om een uur of zes in Moncton aan. Daar hebben we voordat we een motel zochten eerst even een Chinees naar binnen gewerkt. Als je gegeten hebt hoef je de deur niet meer uit, want we proberen toch wel een beetje huiselijk te worden. Anders kunnen we het thuis straks niet meer wennen.

Dus na het eten een motel gezocht gelukkig waren er nu genoeg te vinden en ging het niet zoals gisteren. Dus nu zitten we heerlijk relaxed in onze kamer. Gelukkig hebben we weer een travelschakelaar kunnen kopen zodat ik mijn verhaal weer aan jullie kwijt kan.

Groetjes Hans en Elly